Пошукові системи при реєстрації веб-сайту або сторінки використовують інформацію, що зберігається в спеціальних тегах META, що містяться в html-коді сторінки між тегами <head> і </ head>. Більшість початківців веб-майстрів та веб-дизайнерів не приділяють особливої уваги цим тегам - а даремно. Теги META не видно при перегляді документа і помітно збільшують його розмір, проте без них не обійтися. Основні теги, яким слід приділити особливу увагу:
1. Назва (заголовок) Вашого сайту (сторінки)
<title> Заголовок Вашої сторінки </ title>
Заголовок веб-сторінки - це її короткий опис.
Як і в змісті будь-якої книги, заголовки сторінок сайту несуть у собі сильну смислове навантаження, як для самих користувачів, так і для роботів пошукових систем, тому приділіть належну увагу правильному складанню титулів сторінок вашого сайту.
Вимоги до оптимізації титул:
• заголовок сторінки повинен відображати зміст сторінки;
• в титульному заголовку повинні бути пошукові запити;
• кожній сторінці сайту повинна відповідати своя титульна фраза;
• текст заголовка повинен бути коротким і лаконічним, бажано не більше 80 символів;
• бажано наявність найважливіших ключевіх слів у заголовку;
• найважливіше ключове слово повинно бути як можна ближче до початку заголовка.
2. Опис інформації на Вашій сторінці
<meta name="description" content="Опісаніе інформації на страніце, що содержіт">
Цей опис сайту для пошукових систем. Так само, як і в заголовку, чим ближче до початку сторінки знаходиться найважливіше ключове слово, тим краще. У цьому теге потрібно вказувати інформацію, яка відображає інформацію, опубліковану на сторінці. Крім цього, саме це опис буде виведено пошуковою системою в результатах пошуку.
Пошукові машини передивляються даний тег на предмет наявності в ньому ключових слів, а також порівнюють його вміст з вмістом самого сайту (вмістом тега body). Дуже важливою обставиною є й те, що пошукові машини використовують вміст тега description в якості опису веб-сторінки в результатах пошукової видачі (SERP).
Даний тег повинен містити короткий опис веб-сторінки, але не більше 50 слів.
Вимоги до оптимізації сторінки:
• опис сторінки повинно відображати її зміст;
• кожній сторінці сайту повинен відповідати свій опис;
• в опис сторінки повинні бути включені необхідні пошукові запити;
• текст опису сторінки сайту повинен бути досить коротким і чітким, бажано близько 200 символів.
3. Ключові слова для пошукових систем (через кому або пробіл)
<meta name="keywords" content="Ключевие слова для пошукових сістем">
Багато оптимізаторів говорять, що тег - keywords вже не впливає на пошукові системи, але Яндекс до сих пір враховує ключові слова, розташовані в цьому тегу. keywords - це ключові слова, за якими Пошукова система буде шукати сайт. Порядок занесення ключових слів такий же, що і у опису, тобто, найважливіше слово на початку і також в цьому тегу потрібно вказувати ключові слова, які присутні в тілі документа (зміст).
Вимоги до опису ключових слів:
• використовувати або 25 ключових слів, або 1000 символів;
• краще використовувати не одиничне ключове слово, а словосполучення з 2-3 слів;
• ключові слова слід розділяти комою;
• на початку списку розмістіть найважливіші ключові слова, далі за зменшенням їх важливості;
• пошукові машини перестали звертати увагу на регістр, в якому набрані ключові слова, тому тепер всі ключові слова можна друкувати в нижньому регістрі.
Початок Вашого сайту має виглядати приблизно так:
<html>
<head>
<title> Заголовок Вашої сторінки </ title>
<meta name="description" content="Опісаніе інформації на страніце, що содержіт">
<meta name="keywords" content="Ключевие слова для пошукових сістем">
</ Head>
<body>
Правильно складені META теги дають змогу відшукати Ваш сайт за допомогою пошукових систем серед величезного числа інших сайтів!
Для підбору ключових слів Ви можете скористатися SEO-інструментами - Аналіз запитів
Крім тегів «title», «description» і «keywords» існують ще й інші META теги:
1. Для того, щоб при перегляді документа браузер брав свіжу версію документа, а не версію з кешу використовується
<meta http-equiv="expires" content="Mon, 25 Mar 2008 00:00:01 GMT">
2. Для визначення браузером мови, на якому написана сторінка використовується
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1251">
3. Якщо недосвідчений Web-майстер скопіює Вашу сторінку, в якій залишить наступні тег, то при заході на цю сторінку браузер автоматично перейде на Вашу сторінку
<meta http-equiv="refresh" content="1; url=http://адрес_вашої_сторінки">
4. Для зазначення імені автора та додаткової інформації про нього використовується
<meta name="autor" content="Ваші П.І.П., E-Mail...">
5. Для вказівки авторських прав використовується
<meta name="copyright" content="Ваша_фірма...">
При наявності великої кількості сторінок рекомендується створювати теги мета-інформації з різним змістом, що описує зміст даної конкретної сторінки чи розділу.